آساحساب (ASA)

نکاتی در مورد نحوه انتخاب مشاوره مالیاتی و سه قدم اساسی

اگر یک حسابدار یا مشاوره مالیاتی تعیین می‌کنید، باید این کار را با احتیاط انجام دهید. هر کسی می‌تواند در مشاغل خود خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی راه اندازی کند، حتی اگر فاقد صلاحیت یا تجربه حرفه ای باشد.

طبق تجربیات افرادی که در زمینه مشاوره مالیاتی حرفه ای و شناخته شده می باشند، اگر موارد زیر را در نظر بگیرید، به احتمال زیاد می‌توانید یک مشاوره مالیاتی خوبی را به درستی انتخاب کنید 

آیا مشاوره مالیاتی منتخب شما شهرت خوبی دارند؟

آیا مشاوره مالیاتی شما توسط شخصی که می‌شناسید توصیه می‌شوند؟

آیا مشاوره مالیاتی شما به یک موسسه حرفه ای تعلق دارند که در صورت بروز مشکل می‌توانید از نظر قانونی خود مشاور مالی یا موسسه آن را تحت پیگرد قانونی قرار بدهید؟

آیا به نظر می‌رسد آنها در نحوه کار خود کارآمد هستند. وقتی آنها را ملاقات کردید، آیا آنها قابل دسترسی بودند و آیا آنها مشاغل اندازه شما و بخش تجارت شما را درک می‌کنند؟

آیا آنها در زمینه‌های خاصی از مالیات که در مورد آنها به مشاوره نیاز دارید، تخصص دارند؟

آیا آنها همه خدمات مورد نیاز شما را در حال حاضر و با پیشرفت کسب و کار شما ارائه می‌دهند؟ در مورد حسابرسی، سرمایه گذاری یا مشاوره ورشکستگی چطور؟

قدم اول برقراری ارتباط

برای یافتن مشاوره مالیاتی مناسب وقت بگذارید. در مورد آنها از طریق مراجع رسمی شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های آنها تحقیق کنید و با کسانی که میتوانید در این باره ملاقات کنید.

از قبل بررسی کنید که آیا جلسه اول رایگان است یا خیر

قدم دوم بررسی و مورد بحث قرار دادن اتهامات و مسائلی که ممکن است در ادامه با مشاوره مالیاتی خود به مشکل بخورید.

اساس هزینه‌ها و زمان پرداخت آنها را تعیین کنید و از مشاوره مالیاتی خود برآورد هزینه را درخواست کنید و موارد موجود را بررسی کنید هزینه‌های اضافی برای سایر خدمات (مانند مالیات بر ارزش افزوده، حقوق و دستمزد) دریافت می‌شود.

ممکن است بتوانید با انجام برخی کارها و استفاده از بسته‌های پیشنهادی حسابداری با توجه به شرایط شما، هزینه‌ها را به حداقل برسانید این موضوع را در جلسه اولیه با مشاوره مالیاتی خود مورد بحث و گفتگو قرار دهید.

قدم سوم و نهایی پس از تعیین مشاور خود

شما باید نامه ای دریافت کنید که در آن مشخص می‌شود که مشاوره مالیاتی شما برای شما و شرایط انتخاب یه عنوان مشاوره مالیاتی چه کارهایی انجام می‌دهد و چه کارهایی را انجام نخواد داد.

توجه به این نکته حیاتی است که شما باید مشاور خود را از هر گونه تغییر در شرایط تجاری یا شخصی خود مطلع کنید. اگر قصد بازنشستگی، فروش یا واگذاری املاک یا سرمایه خودر را دارید و یا علاقه به تجارت یا دارایی خاصی دارید مهم است است که حتما آن را با مشاور خود در میان بگذارید و کار درست در چنین شرایطی این است که قبل از آن مشاوره بگیرید.

asahesab وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *